Lekker slapen op een matras

Gepubliceerd op 25 juni 2022 om 14:15

Een matras is voor ons in Nederland een heel normaal ding. Een goed matras geeft je rust en de nodige slaapuren op een dag. Op televisie zie je mooiste en duurste matrassen voorbij komen. Voor elke budget en rug is er wel een geschikt matras te vinden.

In Rwanda is het niet vanzelfsprekend dat dat men een matras heeft. Vaak slapen kinderen op een matje of een dekentje op de grond.  Met koud en regenachtig weer is het vaak behelpen voor deze kinderen. Dit geldt ook voor de kinderen bij ons op het project komen. Een goede nachtrust is goed voor de groei van een kind en de prestaties op school. Daarom hebben wij een aantal kinderen/gezinnen een matras gegeven.

Op vrijdag 24 juni 2022 zijn Francine en juf Clemance op bezoek geweest bij een aantal gezinnen. Ze kwamen niet met lege  handen want in de ochtend hebben ze nieuwe matrassen gekocht. Het was een verrassingsbezoek. Een aantal kinderen waren nog op school maar gelukkig waren de moeders/verzorgers wel thuis.

Blij, overrompeld en dankbaar werden de matrassen in ontvangst genomen. We weten zeker iedereen de eerste nacht als een roos heeft geslapen.  Wij zijn blij dat wij deze gezinnen een handje kunnen helpen in de het verbeteren van de levensstandaard.

De eerste foto’s geven een goed beeld van hoe er geslapen werd.

Wil jij ook een steentje bijdragen zodat een kind een goed matras heeft om te slapen? Of wil je ons op een andere manier ondersteunen? Kijk dan snel op www.stichtingnkwihoreze.nl

De gezinnen slapen op dekentjes en ander materiaal wat erg dun is

De rest van de spullen hangen  hoger zodat het niet nat gaat worden als het regent.

Vaak is er alleeen en matje of een dekentje wat dienst doet als matras beschikbaar.

De kleurrijke matrassen werden uitgereikt

Nu kan er heerlijk geslapen worden.