De kleine boerderij

Ons project de kleine boerderij bevindt zich bij het Oranjehuis in Byimana.

Het project heeft als doel om (jonge) kinderen leren omgaan en verzorgen van dieren. Elk kind krijgt een dier toegewezen die het moet verzorgen. De meeste kinderen nemen het  dier mee naar huis. Wanneer het niet kan blijft het op de kleine boerderij. Wanneer een dier jongen krijgt is de afspraak dat het kind een jong weer doorgeeft aan een ander kind van ons project. De rest mag het houden zodat die dieren verkocht kunnen worden of worden gebruikt voor bijvoorbeeld de eieren. Het doel hiervan is de zelfstandigheid van de kinderen te vergroten.

Dieren die je op de kleine boerderij kan vinden zijn;  konijnen, geiten, kippen en varkens. In de toekomst komen daar nog koeien bij. Het project is in 2020 van start gegaan en dankzij sponsoren hebben ongeveer 25 kinderen een dier gekregen.

Francine die de kleine boerderij beheert staat in contact met de kinderen en controleert hoe het met de dieren aan toe gaat. We kunnen zeggen dat het over het algemeen goed gaat .

Voor Rwandeze begrippen is de aanschaf van een dier aan de prijs en voor veel mensen onbetaalbaar.

1 Kip 6000 RF = 5,50 euro

1 Konijn 3700 RF = 3,40 euro

1 Geit 35.000 RF = 32,29 euro

1 Varken  45.000 RF = 42,50 euro

Ook jij kan een steentje bijdragen!

Doneer een dier naar keuze en volg onze projecten via de site of social media

Bankrekeningnummer: NL76ABNA0887156827 TNV Stichting Nkwihoreze omschrijving De kleine boerderij

Heb je vragen?

info@stichtingnkwihoreze.n