ISHURI SCHOOL PROJECT

Ishuri Schoolproject

De betekenis van Ishuri is het Kinyarwanda  School.

Wij zien naar school gaan als een van de basisvoorzieningen voor een kind. Helaas gaat dit niet op voor veel kinderen die bij ons in het Oranjehuis komen.

Weliswaar is het lagere onderwijs grotendeels gratis in Rwanda. Er zijn echter wel wat bijkomende kosten. Kosten die ouders of verzorgers van kinderen niet op kunnen brengen.

Help een kind haar of zijn droom waar te maken en ondersteun een kind.

Een donatie is van harte welkom!

Een edonatie is nzeer welkom. Een donatie kan worden gestort op:

Bankrekeningnummer: NL76ABNA0887156827 TNV Stichting Nkwihoreze omschrijving: Schoolproject

Wij hebben 2 paketten namelijk een bassischoolpakket en een voor het middelbaar onderwijs.

Basisschool

Jonge kinderen willen wij helpen door hun een Lagere school basispakket te geven.

Ons pakket bestaat uit:

Schooluniform

Schriftjes

Pennen en potloden

Schooltas

Geld voor eten op school

Overige kosten.

Voor 5 euro per maand help je een kind naar de lagere school gaan. Het geld wordt gebruikt voor de bovenstaande punten en er zal gespaard worden om naar de middelbare school te kunnen gaan.

Klik op het onderstaande PDF bestand voor meer informatie!!

Ishuri School Presentatie
367 downloads

Middelbare school

Omdat wij kinderen ook een toekomst perspectief willen bieden gaan wij ook kinderen helpen om naar de middelbare school te gaan.

Hierbij komt wel wat meer kijken dan bij een lagere school. Een middelbare school is vaak niet in de buurt van waar een kind woont. Wanneer dat zo is moet een kind op een soort van internaat overnachten. Dit zijn vaak zalen waar men met meerdere kinderen slapen. Hieraan zijn kosten verbonden, denk hierbij aan geld voor eten, schoolgeld, en goederen om je te wassen. Ook op een middelbare school heb je een uniform nodig. Verder zijn er verschillende lesboeken nodig. Voor veel kinderen is het naar een middelbare school gaan niet haalbaar. Om deze kinderen te helpen hun dromen waar te maken ondersteunen wij deze kinderen met het middelbare schoolpakket.

Onze middelbare schoolpakket bestaat uit:

Schooluniform

Schoolgeld

Lesboeken

Pennen/potloden

Schriftjes

Geld voor eten

Persoonlijke hygiëne zoals zeep, toiletpapier, maandverband (voor meisjes)

Matras

Geld voor vervoer om naar huis te kunnen.

Voor 25 euro per  maand help je een kind een vak leren.

Sponsor een KIND

Je kan een kind al vanaf 5 euro per maand sponsoren. Wil je een kind sponsoren? neem dan contact met ons op via info@stichtingnkwihoreze.nl

Het sponsor bedrag kan worden overgemaakt naar bankrekeningnummer: NL76ABNA0887156827 TNV Stichting Nkwihoreze

Hartelijk dank ook namens de kinderen!