Wie zijn wij?

Nkwihoreze betekend vrij vertaald in het Kinyarwanda

‘ Droog  je tranen, ik troost je. ’

Stichting Nkwihoreze is opgericht op 11 september 2020 en richt zich op het ondersteunen van (wees)kinderen in Rwanda. In de jaren daarvoor waren wij al actief in Rwanda met het ondersteunen van kinderen.

Vanuit mijn eigen ervaring weet ik hoe zwaar en moeilijk kinderen kunnen hebben. Ik wil dan ook mijn steentje bijdragen om te zorgen dat kinderen in Rwanda een toekomst kunnen hebben. Verder zijn helpen wij vanuit onze overtuiging dat wanneer je het zelf goed hebt dit ook voor ander kan doen.

De thuisbasis van de Nkwihoreze is het Oranjehuis in Byimana. De kosten voor de aankoop van het grond en de bouw van het  huis is persoonlijk door het bestuur gedragen. In het Oranjehuis is er de mogelijkheid voor kleinschalige opvang. Intussen zijn er meerdere kinderen geweest die korte of langere tijd in het Oranjehuis verbleven. Ook proberen regelmatig de groep kinderen een goed bord eten te geven.

Op dit moment hebben wij een aantal projecten en deze zijn:

Oranjehuis

De kleine boerderij

Mamas Byimana

Ishuri Schoolproject

Door het opzetten van verschillende projecten willen wij er voor zorgen dat kinderen op weg worden geholpen naar een gezonde en zonnige toekomst. Door onze betrouwbare en persoonlijke contacten in Rwanda kunnen we direct en rechtstreeks hulp bieden.

Francine beheert voor ons het Oranjehuis en is betrokken bij alle activiteiten in en rondom het Oranjehuis. Ook spreken wij de taal zodat de communicatie vlot verloopt en bepaalde dingen snel geregeld kunnen krijgen.

Door deze korte lijnen en de kleinschaligheid van onze stichting kunnen wij het geld wat er aan donaties binnenkomt goed en geheel te goede van de projecten besteden.

Voor meer informatie over onze projecten vindt je op onze website.

Hartelijke groet,

Aimee en Rogier Kleine