Marlene haar huisje

Gepubliceerd op 26 maart 2022 om 18:46

Marlene

Marlene woont samen met haar moeder in het huisje achter haar op de foto. Hier zouden wij het geen huis noemen en misschien nog niet eens een schuurtje. Voor Marlene en haar moeder is het hun thuis, een plek waar zij lachen, huilen, praten en leven Het is een huisje van ongeveer 4 meter breed en 3,5 meter diep. Het is opgebouwd met bricks van zand. Er is geen cement aan te pas gekomen. Het huis heeft geen fundering. Met veel regen wordt alles nat en vochtig. Een klein raampje laat wat daglicht binnen.

Een tijdje geleden heeft Marlene een geit en 2 varkentjes gekregen van de stichting. Nu is gebleken de dieren ook in het huis verblijven. Het kleine huisje heeft 2 kamers 1 voor de dieren en een voor de dames. Moeder heeft een varken verkocht, niet om er eten voor te kopen maar om een voordeur te kopen anders zouden de dieren weg kunnen lopen. Ze zijn erg blij en trots dat ze deze dieren hebben. Het in feite alles wat zij hebben. Elke dag gaan ze op zoek naar voer voor de dieren. De leefomstandigheden zijn slecht. Door een handicap kan de moeder niet eenvoudig aan werk komen. Het onderkomen is naast ongezond ook gevaarlijk. Bij hevige regenval kan de boel instorten, iets wat in Rwanda vaker kan gebeuren.

Dit moet anders! Wij willen Marlene en haar moeder helpen aan een bewoonbaar huisje. Een huisje waar Marlene gezond en veilig kind kan zijn!

Help mee Marlene een goede fundering voor de toekomst te geven!

Er zijn geen reacties geplaatst.