Kerstfeest in Oranjehuis

Gepubliceerd op 26 december 2021 om 16:42

Op de eerste kerstdag was het eindelijk zover! Het eerste kerstfeest in het Oranjehuis kon gaan beginnen. Het was wel even spannend of het allemaal wel doorgaan kon vinden. De nieuwe variant van Corona rukte weer op. In Rwanda liepen de laatste dagen de aantallen weer op. Gelukkig zijn er maar weinig tot geen mensen in het ziekenhuis.

Op eerste kerstdag was het al vroeg een drukte van belang in het Oranjehuis. Er moest gekookt worden en wel veel. Gelukkig had Francine genoeg hulp zodat het koken haast al een feestje werd.

In de ochtend kwamen de eerste kinderen ook al, en al gauw was het al een grote drukte van belang. Tegen 12 uur in de middag ging het dak eraf! Gelukkig voor ons ging het dak van het Oranjehuis er niet echt af. De kinderen stonden heerlijk te dansen op de muziek.

Na het dansen kregen de kinderen allemaal een setje kleurpotloden en een tekenschrift. Hiermee kunnen ze hun creativiteit kwijt. De kinderen gingen meteen aan de slag om een tekening te maken. De tekening waren speciaal voor de mensen die ons hebben geholpen om de projecten mogelijk te maken. Opvallend was dat bijna elk kind wel een huis heeft getekend.

Na het tekenen was het tijd om de nieuwe kleren aan te doen. Voor 38 kinderen hebben wij nieuwe kleding laten maken. Deze kinderen waren bij ons al bekend. De naaister heeft in november  van al deze kinderen de maten opgemeten Het resultaat mag er zijn vinden wij! Echter waren er meer kinderen gekomen waar wij vooraf kleding voor hebben laten maken. Gelukkig was er wel voor ieder kind de kleurpotloden en papier.

Na was gezongen te hebben was het tijd voor het eten! De borden werden tot de laatste kruimel leeggemaakt. De kinderen hebben genoten van het eten. Francine en de crew hadden gelukkig meer dan genoeg eten gemaakt, want zoals eerder gezegd waren er meer kinderen op het feest afgekomen.

In totaal hebben 70 kinderen, moeders en crewleden een heerlijke maaltijd gegeten in het Oranjehuis. In vergelijking met vorig jaar op de oude locatie waren er 34 kinderen in een kleine ruimte. Het is mooi om te zien dat wij de juiste keuze hebben gemaakt wat betreft de bouw van het Oranjehuis.

Het feest was mede een groot succes doordat verschillende mensen een donatie hebben gedaan. Waarvoor hartelijk dank!

Gelukkig hebben wij de foto’s nog.

Smakelijk eten!

Dansen is altijd leuk!