Start bouwwerkzaamheden

Gepubliceerd op 26 juni 2021 om 20:04

Afgelopen dinsdag 22 juni 2021 is er een begin gemaakt met de bouw van onze eigen kleine boerderij in Byimana. Wij hebben het grond waarop gebouwd gaat worden al in februari gekocht. Door wat bureaucratische rompslomp kregen wij de papieren pas afgelopen week terug van de notaris. De bouwvergunning was echter in een paar dagen rond. Nadat alle benodigde papieren binnen waren konden wij eindelijk van start gaan.

Samen met de aannemer/bouwvakker hebben wij onze wensen op papier gezet. Waarop wij via whatsapp een soort van bouwtekening ontvingen. Na akkoord van onze kant werd er vrijwel direct gestart met de bouw.

Wat gaan wij bouwen?

Wij gaan een huis bouwen geheel in de stijl van de huizen in de omgeving. In het huis komt een grote woonkamer waar wij activiteiten gaan organiseren. In het huis komen verder 4 slaapkamers en een wc. Buiten het huis komt er een aparte keuken. Daarnaast komt nog een apart gebouwtje waarin een douche en wc zal worden geplaatst. Ook bouwen wij een dierenverblijven voor onze kippen, konijnen, geiten, varkens en later (1 of 2) koeien. Kortom een heel project.

De bouwvakkers zijn gestart met het maken van de bricks (bouwstenen) Volgende week zullen ze met de fundering beginnen. Wij zijn verheugd en blij om te zien dat er met veel plezier en gedrevenheid gewerkt wordt.

Weer een mooie stap gezet!

Wij houden jullie op de hoogte van de vorderingen!

Doneren mag nog altijd, graag zelfs!!!!!

Overal bricks waar je ook kijkt .....

Dinsdag is er meteen gestart met het maken van de bricks

De eerste stenen voor de fundering zijn geleverd. In totaal zullen er zes vrachtwagens voor de fundering nodig zijn.

De bouwtekening