Kerstdiner

Gepubliceerd op 24 december 2020 om 15:00

Op zondag 20 december 2020 was het zover voor het kerstdiner op de kleine boerderij. In eerste instantie was het gepland voor 25 december. Helaas kregen wij vanuit Rwanda signalen dat de maatregelen rond die tijd wellicht verscherpt gingen worden. Om zeker van te zijn dat het diner door kon gaan hebben wij het iets vervroegd.

Francine is in de dagen er voor steeds naar de markt geweest om verse etenswaren te kopen voor het diner. Ook heeft zij nog schriftjes en potloden kunnen kopen.

Op de dag zelf kreeg zij hulp van een andere Francine en Clemance. Samen hebben zij het voor elk gekregen om voor een grote groep kinderen te koken. Dat is best een prestatie te noemen gezien de voorwerpen die zij voor handen hadden in de keuken.

Vanuit de hoofdstad waren er nog een aantal crewleden onderweg naar de kleine boerderij. Vanwege de coronamaatregelen lukte hun het amper om vervoer te regelen. Maar toch lukte het Blaise, Derrick, Valois en Delice op de kleine boerderij te komen.

Iedereen van de organisatie droeg het rode shirt met het loge van de stichting. Dee hebben wij laten maken in Kigali zodat wij herkenbaar zijn. De shirts waren mooi gedrukt en was dus een goede keus om te laten maken.

Meer dan 30 kinderen zijn op het kerstdiner afgekomen. Bij aankomst stond hun meteen de eerste verrassing te wachten. Een van de geiten was in de vroege ochtend bevalling van een geitje. Het beestje was nog in het stro aan het bijkomen van de reis.

14 kinderen hebben van ons nieuwe op maat gemaakte kleding ontvangen. De stof was eerder gekocht. Een naaister heeft er vervolgens jurkjes en overhemden en broekjes van genaaid. De rest van de kinderen zal op een later tijdstip aan de beurt zijn voor nieuwe kleding. Eerst hebben wij de kinderen die vast op de boerderij komen eerst verzien. De kinderen waren hier duidelijk erg blij mee.

Intussen werd er gezongen en gingen de kinderen bij elkaar zitten om heerlijk te genieten van een bord goed eten. De borden werden dan ook bijna allemaal leeg gegeten en dat is natuurlijk altijd een goed teken.

Na het diner zijn er nog schriftjes en potloden uitgedeeld aan de kinderen. Deze kunnen ze goed gebruiken omdat de scholen in Rwanda weer van start gegaan zijn nadat ze lange tijd dicht waren vanwege de coronamaatregelen.

Blij en met een volle maag zijn de kinderen weer vertrokken.  Dit was voor ons als stichting de eerste grotere activiteit.

Het diner is dankzij sponsoren tot stand gekomen en dankzij de belangeloze inzet van onze mensen daar is het een succes geworden.

Bij deze willen wij de sponsoren dan ook hartelijk bedanken voor hun gift.

Druk aan het koken

Heel wat bordjes om te vullen

volle bak

Lekker met elkaar smullen

schriftjes en potloden voor de kinderen

Er zijn geen reacties geplaatst.