Miss Piggy op de boerderij

Gepubliceerd op 11 december 2020 om 18:57

Vandaag is er op de kleine boederij een nieuw dier aangekomen.  Wij waren al in bezit van  kippen, geiten en konijnen. Nu hebben wij een varken erbij gekregen.

Francine heeft het varken bij  iemand in de buurt gekocht. Door het dier daar tre kopen ondersteunen wij ook een beetje de plaatselijke bevolking.  Ook is afgesproken dat wij later deze maand nog een aantal jonge biggen overnemen. Deze drinken op dit moment nog bij de moeder.

Afgelopen  week is het verblijf voor het varken en de biggen  gereed gemaakt. Het verblijf is een anders dan de verblijven van andere dieren. Op de vloer is cement gestort dit is om te voorkomen dan het varken in de grond gaat woelen.  Met hout is een nachtverblijf gemaakt. Het varken loopt overdag vrij rond op de kleine boerderij.

Voordeel van een varken is dat het relatief weinig verzorging nodig heeft. Verder is het een voordeel dat een varken meerdere keren per jaar jongen kan krijgen in grote aantalen dan bv een geit. Deze jongen kunnen dan weer verkocht worden.

Druk op onderstaande link voor een korte filmpje van de biggetjes waarvan de kleine boederij binnenkort een aantal van kan verwelkomen

Piggy verkent de kleine boederij

Verblijf voor het varken

Rugamba Valois