Voor wie wij het doen

Gepubliceerd op 20 mei 2024 om 23:58

Wij zijn inmiddels een aantal jaren bezig met onze projecten. Af en toe blader je door alle afbeeldingen heen die in de loop van de tijd gemaakt zijn. Soms blijft een foto wat langer hangen dan een andere. Zo ook de bovenstaande afbeelding. Het is niet de mooiste foto maar het vertelt wel een verhaal. De foto is anderhalf jaar geleden bij het Oranjehuis genomen. Stamppot wortels stond er toen op het menu. Zelfgemaakt en de kinderen hebben met elkaar er van genoten. Dit was ook een van de laatste activiteiten voor wij weer naar Nederland vertrokken.

Het meisje op de foto kwam naar het Oranjehuis samen met haar kleine zusje. Een baby  nog, misschien bijna net zo oud als onze dochter Beau nu. Grote zus rond de 8 jaar jong haalt haar portie stamppot en deelt dit met haar kleinere zusje.  Dit is gezien de jonge leeftijd en de lege maag van de grote zus zelf prijzenswaardig. Je bord eten delend en niet wetend wanneer je weer een bord eten krijgt.  Het is ook confronterend want wij kunnen onze dochter eigenlijk alles geven wat zij nodig heeft en zelf meer dan dat. Terwijl beide zusjes blij zijn met een bord stamppot. Een die wij in Nederland Karig zouden vinden want er ligt geen halve rookworst bij…..

De foto geeft duidelijk weer voor wie wij ons inzetten en dat het hard nodig is! Wij blijven ons inzetten voor een betere levensomstandigheden en toekomstperspectief voor de kinderen van Byimana en daar buiten!

Ook jij kan ons daarbij helpen, en maak het verschil voor de beide zusjes en andere kinderen.

Met een kleine donatie help je mee aan de opbouw van een betere toekomst voor kinderen in Byimana.

Een donatie simpel via een tikkie via onderstaande link:

Deze link is geldig t/m 20 mei 2025

Of bezoek onze website voor meer info:

www.stichtingnkwihoreze.nl

Bedankt!