Toekomst voor Nadine?

Gepubliceerd op 27 maart 2024 om 22:28

Wie helpt Nadine?

Op woensdag  27 maart 2024 was Francine op bezoek bij Nadine 11 jaar en haar moeder. Nadine komt al regelmatig langs in het Oranjehuis. Wij willen de omstandigheden van de kinderen die bij ons komen goed in kaart brengen. Daarom gaat francine bij de kinderen thuis op bezoek. Tijdens het bezoek kreeg Francine een indruk in welke omstandigheden beiden leven.

Zoals het filmpje laat zien zijn deze zijn niet best!

Moeder werk bijna elke dag op het land voor omgerekend 0.50 eurocent per dag. Daar doet zij zwaar werk. Met blote handen worden zoete aardappels gerooid en ander zwaar werk verricht.  Met 0,50  cent per dag zet zij geen maaltijd op tafel. Sterker nog in het huis waarin Nadine woont staat geeneens een tafel. Ze hebben vrijwel niets. Slapen op een rieten matje op de grond. Zo is er geen elektra of een water aansluiting. Als het regent is alles nat en vochtig. Dit verhoogt de risico op ziekten en ondervoeding.

De toekomst voor Nadine ziet er niet geweldig uit, en om eerlijk te zijn is het een uitzichtloze situatie. Nadine en haar moeder hebben er niet zelf voor gekozen om in deze omstandigheden te leven. Door deze situatie heeft Nadine geen eerlijke kans om haar best te kunnen doen om een betere toekomst op te bouwen.

Dit geval staat niet op zichzelf, helaas zijn er in Byimana veel gezinnen die zo moeten leven. Wij willen de leefomstandigheden van kinderen zoals Nadine verbeteren. Ten eerst zullen wij gaan de eerste basisvoorzieningen regelen. Denk hierbij aan een matras, stoeltje en een tafeltje. Ook regelen wij school benodigdheden zoals materiaal en een uniform.

Dit zijn echter kleine stapjes, help jij ons mee om kinderen als Nadine op weg te helpen naar een betere toekomst?

Kijk op onze website  www.stichtingnkwihoreze.nl voor meer informatie over hoe je ons kan helpen.

of neem contact op via info@stichtingnkwihoreze.nl

Regina Schepers
4 maanden geleden

Hallo,
Hebben jullie al een sponsor voor Nadine? Anders maak ik ook elke maand 10 euro over voor haar zodat zij ook een betere toekomst heeft. Ik hoor het wel.