De luxe van een gekookt ei

Gepubliceerd op 18 februari 2024 om 08:00

Vanmorgen 18 februari 2024 hebben de kinderen weer genoten van een beker verse melk van Maxima. Vandaag was er voor iedereen een gekookt eitje. Voor ons in Nederland niets bijzonders en je kunt een ontbijt met alleen melk en 1 ei karig noemen. Maar voor de kinderen daar is het wel bijzonder en een echte traktatie! Een ei krijgen ze thuis nooit. Het is voor de kinderen een verwennerij en bijzonder. Je kan het beetje vergelijken met een Limburger die voor het eerst een echte Groningse eierbal te eten krijgt!

Vandaag waren er 2 kinderen bij die niet wisten hoe zij het ei moesten opeten. Gelukkig konden de andere kinderen hun op weg helpen. Deze kinderen waren rond de 4 a 5 jaar oud. Dat deze kinderen zoiets simpels als een ei nog nooit eerder gegeten hebben zegt wel iets over de armoede waarin deze kinderen leven. De kinderen hebben in elk geval genoten van het ei. Niet alleen daarvan maar ook de melk werd tot de laatste druppel opgedronken.

Verder is er nog even aandacht geschonken aan het overlijden van een kind van  2 jaar oud. Het kind is zaterdag op nog geen paar honderd meter van het Oranjehuis verdronken in een soort van waterput. De kinderen zijn door Francine gewaarschuwd goed uit te kijken waar de kinderen spelen en weg te blijven van onbekende en gevaarlijke plekken.

Het mag duidelijk zijn dat wij erg blij zijn met de Maxima de melkkoe. Maxima stelt ons in de gelegenheid om structureel melk te kunnen schenken aan kinderen. Wij hopen dat zij nog vele liters melk mag geven. Ook zijn wij blij met de kippen die wij dankzij de oliebollenactie van de BBP Midden-Groningen konden aanschaffen.

Ook jij kan ons een handje helpen

Een donatie groot of klein is zeer welkom Wil je een kind sponsoren op weg naar een betere toekomst of wil je een dier schenken aan de kleine boerderij? Neem dan contact met ons op via:

info@stichtingnkwihoreze.nl

Een donatie kan veilig en eenvoudig via een tikkie klik hiervoor op de onderstaande link.

Gezellig aan de ontbijttafel