etentje Oranjehuis

Gepubliceerd op 10 juli 2022 om 15:32

Op zaterdag 9 juli 2022 hebben Francine en juf Clemance gekookt voor de kinderen.  Afgelopen week is Francine naar de markt geweest en heeft daar oa rijst, Matoke (soort banaan) en drinken gekocht. Zaterdag in alle vroegte begonnen de beide dames met koken.  de kinderen komen meestal wel vroeg in de ochtend dus het was al op tijd een hele drukte bij het Oranjehuis.

Samen met de kinderen werd er gedanst en gezongen Toen het zover was om te gaan eten kreeg elk kind een eigen bordje. Hiermee konden ze netjes in de rij gaan staan om op zijn of haar beurt wachten. De  kinderen kregen rijst, matoke en een beker met drinken. Voor kinderen in Nederland zal dit niet echt luxe of als een verwennerij in de oren klinken, maar voor kinderen in Afrika is dat het wel!

Zo krijgen de kinderen in Byimana sporadisch rijst en als het ze het krijgen is het heerlijk genieten. Je kan het beetje vergelijken met patat hier.

Alles is opgegaan en de kinderen zijn met een goed gevulde buikje huiswaarts gegaan!

Ook een bijdrage leveren aan een volgende maaltijd voor de kinderen?

Een gift wordt zeer gewaardeed!

Bankrekeningnummer: NL76ABNA0887156827

Ten name van: Stichting Nkwihoreze