Kippie van de kleine boerderij

Gepubliceerd op 7 februari 2022 om 22:30

De kleine boerderij draait als vanouds op de nieuwe locatie. De dieren verblijven zijn ingericht. Op dit moment vindt er een kleine uitbereiding van de dierenverblijf plaats. Een van de varkens is drachtig en over niet al de te lange tijd kunnen wij jonge varkens verwachten. Hoeveel is nog even een verrassing. Om de biggen alle ruimte te geven maken wij een grotere stal de zogeheten kraamkamer.

Afgelopen weekend hebben wij weer een dier aan een kind toegewezen. Nu was het  de beurt aan Sanyu. Zij kreeg van Francine 2 kippen en een haan. Samen met haar tante kwam de ze dieren halen. Wij hopen dat de kippen elke dag een vers ei gaan leggen en dat Sanyu en tante hier van kunnen genieten.

Sanyu succes!

Met de kleine boerderij project willen wij de kinderen kennis laten maken met de verschillende dieren en hun de zorg geven over een van de dieren. Wanneer een dier jongen krijgt geef de zorgkind een van de jongen aan een ander kind. Ongeveer 30 kinderen hebben vanuit de kleine boerderij een dier gekregen.

tante met een van de kippen

Eieren altijd lekker!