Meten en dansen

Gepubliceerd op 14 november 2021 om 17:23

Vandaag op zondag 14 november 2021 was het weer een drukte van belang in het Oranjehuis. Francine is al even bezig met de voorbereidingen voor het kerstfeest.

Afgelopen week heeft  Francine mooie stof gekocht. Met het stof kan voor ongeveer 40 kinderen kleding gemaakt worden. Kerst is voor ons en in het Oranjehuis een speciale gelegenheid waarbij wij ons best doen er iets moois van te maken. Wij willen zelf met kerst in onze mooiste outfit aan het kerstdiner zitten. In Byimana is dat in het Oranjehuis niet anders. Vorige jaar hebben wij dat voor het eerst gedaan, verschillende kinderen lopen een jaar later nog steeds in de kleding die zij toen hebben gekregen.

Vandaag kwam de naaister langs om voor de eerste groep kinderen de maten op te meten. De kinderen wachten onder het genot van wat drinken en lekker geduldig tot zij aan de beurt waren.

De naaister heeft voor de komende tijd genoeg werk.

Hierna werden de danslessen hervat, er zijn nieuwe kinderen bij het Oranjehuis gekomen. Een aantal van deze kinderen kunnen goed dansen en leren nu ook de rest van de kinderen de pasjes en moves!!!

Kortom weer een mooie dag in het Oranjehuis.

Er kan trouwens nog steeds gedoneerd worden voor het kerstfeest en de kleding.

Een donatie kan gestort worden op: NL76ABNA0887156827 TNV Stichting Nkwihoreze

Omschrijving kerstfeest/kleding

Ook de jongste werd niet vergeten

Veel kleren om op te meten....