Feest in het Oranje huis

Gepubliceerd op 24 september 2021 om 20:47

Waar is het feestje?

Op woensdag 22 september 2021 was het eindelijk zover! Het eerste feestje in het Oranje  huis of in het Kinyarwanda  ‘’ Inzu ya Orange ‘’. Hoewel de bouwvakkers nog niet helemaal klaar zijn vonden wij dat het hoog tijd was voor een feestje. De maatregelen waren versoepeld. Ook de kleding voor de kinderen was na een lange reis van maanden eindelijk op zijn plek. Francine heeft samen met Pacy een waar feestje van gemaakt. Er was iets lekker gekookt en we hadden voor de kinderen snoep en drinken. Omdat de scholen eerdaags gaan beginnen hebben wij ook schoolspullen zoals schriftjes en pennen gekocht.

Na wat lieve woorden van Francine is het Oranje huis officieel geopend. Ook deelden wij de kleding uit. Kleding welke eerder dit jaar was ingezameld. Vooral uit onze eigen buurt hebben wij veel respons gekregen. Hier zijn wij natuurlijk erg blij mee. De kinderen waren ook blij en verrast. Na wat passessies heeft elk kind een kledingpakketje gekregen met daarin meerdere kleding stukken. Zo kunnen zij weer even vooruit.

De sfeer zat er goed in er werd gezongen, gedanst en gek gedaan! Ook hadden wij nog een verrassing voor ze: namelijk de knikkers van Dali onze neefje uit Belgie.  De knikkers vonden de kinderen wel erg boeiend en er werd dan ook meteen flink  mee gespeeld.

Kortom een mooie (eerste) dag in het Oranje huis.

De knikkers zijn goedgekeurd

Voetjes van de vloer

Tijd voor een hapje en drankje

Uitdelen van de schoolspullen

Even de kleding showen

De dames

De heren

John en fennie Kleine
3 jaar geleden

Gefeliciteerd met deze mooie fantastische plek allemaal , mooi huis , leuke kleding , sullen voor school , SUCCES !!!!!