Bouwgrond gekocht!

Gepubliceerd op 9 februari 2021 om 20:53

Afgelopen maandag hebben wij een belangrijke stap gezet, namelijk het kopen van grond.

Francine was al een paar weken bezig met het bekijken en beoordelen van stukken land.  Soms moest zij wel 2 uur lopen voor ze bij een stuk land was die ze kon bekijken. Helaas lagen deze plekken veel te ver van de dorpen af. Wellicht wel geschikt om veel gewassen op te verbouwen, misschien komt dat later nog. Nu waren wij echt op zoek naar een stuk grond waarop wij de kleine boerderij zal kunnen gaan verbouwen.

Wij hebben mooie stukken land gezien. Met zien bedoelen wij mee dat Francine video en foto's heeft gemaakt. Helaas was het soms te ver weg. Soms lag het grond niet gunstig bijvoorbeeld op een steile helling. Soms kwamen wij wel geschikte stukken land  tegen maar liepen de onderhandelingen vast. Het is soms wel lastig om tot een akkoord te komen als beide partijen geen water bij de wijn doen.

Enfin Francine had voor ons een goed en mooi stuk land gezien. Na wat onderhandelen kwamen wij snel uit op voor beide partijen een  geschikte prijs. Dit was afgelopen weekend. Maandag was de overdracht van het stuk land. Omdat wij zelf in Nederland zitten en niet zo snel daar heen kunnen gaan vanwege de corona maatregelen hebben wij Francine aangesteld als onze vertegenwoordiger.

Een overdracht gaat in Rwanda een beetje anders dan hier in Nederland. Beide partijen (de kopende en verkopende) moeten een aantal getuigen hebben. In totaal hebben 12 mensen hun handtekening gezet op de akte. De akte zelf is handgeschreven.  Omdat een soort van Locoburgermeester van de partij was kwam er een stempel van de gemeente/wijk op de overeenkomst. Best wel bijzonder en wij waren er een beetje bij via Facetime.

Nadat alle formaliteiten geregeld waren zijn wij nu in bezit van een stuk land in Rwanda. Nu kunnen wij verder bouwen aan onze project ‘ De kleine boerderij ‘

Voor ons project kunnen wij   hulp gebruiken. Een donatie is welkom!

Op pagina Donateur worden? vindt je meer informatie.

De akte, handgeschreven en voorzien van 12 handtekeningen

Deel van het  stuk grond

Reactie plaatsen

John