Huiswerk maken

Gepubliceerd op 31 januari 2021 om 15:07

Eugenie, Shema en Alice zijn vandaag samen met hun huiswerk bezig geweest. Ieder had zijn of haar eigen opdrachten mee gekregen van school. Morgen gaan zij weer naar school.

Volgende week zullen wij voor ongeveer 14 kinderen een schooluniform aan laten meten. Francine gaat hier voor de stof regelen. Vervolgens gaat de naaister ermee aan de slag. Dit pas in onze werkwijze om alles zoveel mogelijk plaatselijk te regelen.

Schooluniformen draagt uniformiteit uit. Iedereen is immers gelijk. Of je arm bent of rijk.  Wij vinden dit ook belangrijk om er voor te zorgen dat de kinderen die bij ons project komen met een schooluniform naar school kunnen gaan. Na gelijkheid geeft het ook een stukje trots om te laten zien dat je naar school gaat in een uniform. Wij zelf vinden een uniformbeleid in Nederland geen slecht idee.

Analfabetisme is in Rwanda een probleem waar 30 procent van de bevolking mee kampt. Vooral buiten de grotere steden speelt die probleem. Daarom is het ook belangrijk dat de kinderen naar school kunnen gaan.

Wil je helpen kinderen van Byimana naar school te laten gaan? Een donatie is welkom!

Een donatie kan je storten op Bankrekeningnummer: NL76ABNA0887156827 TNV Stichting Nkwihoreze  omschrijving: Schoolactie

Tot slot  nog een aantal  feitjes over Rwanda

Rwanda heeft ongeveer 13 miljoen inwoners.

De gemiddelde levensverwachting van mannen is 62 jaar en van vrouwen 66 jaar. De gemiddelde leeft van een vrouw in Nederland is 83 jaar.

Kindersterfte onder de 5 jaar in Rwanda is 30 op 1000 kinderen, ter vergelijking in Nederland is kindersterfte 3,5 op 1000 kinderen. Een groot verschil dus.

HIV is ook in Rwanda ook een probleem. 220.000 mensen hebben HIV/Aids in Rwanda.

Ongeveer 40 procent van de bevolking moet rond komen met minder dan 2 dollar per dag.