Nieuws van de boerderij

Gepubliceerd op 8 augustus 2020 om 21:15

De kippen voelen zich thuis op de kleine boerderij. na 2 weken hebben ze hun eigen plekje gevonden.

Als dank hebben de kippen de eerste eieren gelegd..  Dat kan eigenlijk ook niet anders want ze worden goed verzorgd door de kinderen onder begeleiding van Francine.

Ze legt de kinderen uit hoeveel voer de kippen per dag moeten krijgen. Onderling worden afspraken gemaakt van wie op welke dag de kippen voert  De meeste kinderen zijn elke dag bij de kleine boerderij te vinden.  het is de bedoeling als voldoende dieren zijn elk kind zijn/haar eigen dier krijgt toegewezen.

De kippen worden niet alleen gevoerd maar ook het hok moet worden schcoon gehouden . Ook geven de kinderen de kippen de nodige aandacht.

Aangezien de kippen nu bijna elke dag wel een ei leggen was er een smulmomentje voor de kinderen.

Eerst een gekookt eitje, later wanneer de kleine boerderij de beschikking krijgt over een stukje grond waarop we gewassen kunnen verbouwen gaan we omelet a Rwandaise maken. Maar zover is het nog niet.

Muryoherwe! oftewel eet smakelijk !

Ook met de andere dieren zoals de konijnen en geiten gaat het prima. Een van de geiten bleek drachtig te zijn. Deze geit is inmiddels gedekt door een bok van de buurman. Nu is het afwachten..

wij willen over twee weken 3 geiten halen zodat wij straks een heuze kudde hebben rondlopen. Een aantal zullen de naam krijgen van een van onze sponsoren.😀

effe een eitje pellen

en smulen maar