Maxima in het Oranjehuis

Gepubliceerd op 24 januari 2024 om 18:57

Maxima in het Oranjehuis

Op maandag 22 Januari 2024 was het zover! De nieuwe melkkoe is gekocht en gearriveerd bij het Oranjehuis. Dankzij de Oliebollenactie van de Boer Burger Partij Midden-Groningen konden wij de koe aanschaffen.

Het werd een hele zoektocht. De een wilde zijn dier niet verkopen, terwijl bij anderen de koe niet geschikt was. Gelukkig beschikken wij in Rwanda over een goed netwerk.. Via onze dierenarts kwamen wij bij de boer terecht waarvan wij de koe gekocht hebben. Na een inspectie van de koe door de dierenarts kwamen wij al snel tot een akkoord met de boer.

De koe bleek nog geen naam te hebben. Aangezien de kleine boerderij bij het Oranjehuis hoort kwamen wij al snel tot een toepasselijk naam. Ze is Maxima gaan heten!

Wij hopen dat zij veel melk kan geven en samen met Pamela (de andere koe) een fijn leven zal hebben.

Wij zijn in elk geval blij dat wij een mooie koe hebben. Ook hebben wij van de opbrengst van de oliebollenactie een aantal kippen kunnen kopen. Dee hebben de eerste eieren al gelegd!

Dat is allemaal mogelijk geworden door de inzet van de mensen van de Boer Burger Partij Midden-Groningen! Hartelijk dank ervoor!

De experts keuren de melk

en zo te zien is het goedgekeurd

effe tappen

Pamela moet nog even wennen naar haar nieuwe huisgenote en de kippen hebben de eerste eieren gelegd