Melk is goed voor elk

Gepubliceerd op 10 november 2023 om 22:52

Je kent ze misschien nog wel uit je eigen jeugd. De slogans om (school)melk aan te prijzen. Melk is goed voor elk, Melk de witte motor. Schoolmelk drinken behoorde tot een dagelijks terug kerend ritueel. Het was fijn dat het er was.

Ook voor de kinderen die bij ons in het Oranjehuis huis komen voeren wij het rondje melk in. We zijn zaterdag 28 oktober 2023 gestart met kinderen s morgens melk te geven. Eerst voor 3 dagen per weer dat willen wij uitbouwen naar elke dag.  Voor de kinderen naar school gaan krijgen zij van ons melk.

Zelf hebben wij ook een koe (Pamela) maar die is nog niet zover dat zij melk kan geven. Daar moeten wij nog even geduld voor hebben. Om de kinderen te kunnen voorzien kopen wij het melk nu elke dag vers bij een boer.

Een aantal (sponsor)kinderen krijgen 2 keer per week een liter melk mee naar huis. Zodat zij thuis ook iets hebben en soms is het handiger omdat sommige van deze kinderen toch best op een loopafstand van het  Oranjehuis wonen.

Ook jij kan ons daarbij helpen!

Met een donatie geef je een kind in Byimana dagelijks een beker melk.