Back to School

Gepubliceerd op 14 september 2023 om 22:29

De scholen gaan weer beginnen in Rwanda. De kinderen hebben een lange vakantie gehad maar nu is het weer tijd om naar school te gaan.

In Rwanda haken veel kinderen al op de basisschool af om op jonge leeftijd te gaan werken.  Hierdoor ligt uitbuiting en misbruik van de kinderen op de loer. Maar ook de toekomstperspectief is vrij somber voor deze kinderen. Zij hebben geen keus omdat de kinderen het gezin moeten helpen om geld te verdienen om aan eten te komen. Nu ook de levensonderhoud in Rwanda ook veel duurder is geworden is de verwachting dat er veel meer kinderen niet meer naar school gaan.

Dit willen wij voorkomen!

Wij ondersteunen deze kinderen met schoolmateriaal, schooluniform en betalen het schoolgeld. Dit is zowel voor de lagere als middelbare school. Ook hebben wij contact met ouders zodat wij ze kunnen stimuleren de kinderen naar school te laten (blijven) gaan.

Dankzij sponsoren kunnen wij op dit moment 40 kinderen helpen met ons Ishuri schoolproject.

Ook jij kan ons daarbij helpen!

Voor 7,50 euro per maand ondersteun je een kind naar de lagere school (blijven) gaan.

Help je ons ook mee?

Een donatie kan gestort worden op:

NL76ABNA0887156827

Schoolproject

Of via een tikkie via de volgende link:

Deze link is geldig t/m 8 apr 2024

Meer info op onze website:

www.stichtingnkwihoreze.nl