Weer naar School

Gepubliceerd op 28 augustus 2022 om 21:23

Ook in Rwanda is de schoolvakantie ten einde gekomen. De kinderen zijn bijna 2 maanden vrij geweest. Begin september gaan de scholen weer open. Het zal voor de kinderen even wennen zijn om weer in de schoolbanken plaats te nemen en goed luisteren naar de juf.

De meeste kinderen hebben er weer veel zin in., Sommige kinderen moeten extra hun doen komende schooljaar!

Wij zijn er van overtuigd dat iedereen zijn of haar best gaat doen.

Vandaag (zondag 28-08-2022) hebben wij in het Oranjehuis ter voorbereiding voor het nieuwe schooljaar wat broodnodige schoolspullen aan de kinderen gegeven. Een pak schriften en pennen/potloden zodat goed hun schoolwerk kunnen maken.  Voor de meeste ouders/verzorgers van deze kinderen is het een hele uitgave waarvoor in de meeste gevallen een paar dagen voor gewerkt moet worden. Aangezien er ook monden gevuld moeten worden worden schoolspullen niet snel gekocht.

De kinderen kregen niet alleen de schoolspullen uitgereikt. Ook stond er een melk en wat lekkers  klaar voor iedereen! Verder werd er gespeeld, gezongen en gelachten. Kortom weer een mooie zondag in het Oranjehuis. Door de inzet van Francine en juf Clemance werd het weer een geslaagde dag.

Dankzij donaties kunnen wij de kinderen blijven ondersteunen!

ook een steentje bijdragen? Kijk zelf verder op onze website.

www.stichtingnkwihoreze.nl